Lingua Franca Stipendium statistika
3. ročník - 2024/25
Základní popis aktuálního ročníku LFS a informace ke spolupracujícím gymnáziím/středním školám
Basic description of the current year of LFS and information on the cooperating grammar schools.
- Ve školním roce 2024/25 proběhl třetí ročník LFS.
- Díky našim podporovatelům a dárcům se nám podařilo udržet počet udělených stipendií na xx % z celkového počtu přihlášených xxxx. Velice si této podpory vážíme a upřímně děkujeme všem, kteří se rozhodli podpořit naši myšlenku.
- Celkový počet oficiálně spolupracujících středních škol (SŠ) byl rozšířen na sedmnáct, n=17, ze 4 krajů České republiky.
- Z celkového počtu n= 17 spolupracujících SŠ se o stipendium ucházely studentky a studenti ze n= 7 SŠ, což představuje 42% reálně zapojených SŠ.
- The 2024/25 school year saw the third year of LFS. Thanks to our supporters and donors, we were able to maintain the number of scholarships awarded at xx% of the total enrollment of xxxx. We greatly appreciate this support and sincerely thank everyone who has chosen to support our cause. The total number of officially cooperating grammar schools (GS) has been expanded to seventeen, n=17, from 4 regions of the Czech Republic. Out of the total number of n=17 cooperating GS, students from n=7 high schools applied for the scholarship, which represents 42% of the actual participating GS. (Table 1).

Tabl.1. Přehled spolupracujících SŠ na projektu LFS
Table 1. Overview of the GS in the LFS project
Zkratky: GV6A - Gymnázium Ostrava-Zábřeh, Volgogradská 6a; GPB - Gymnázium Petra Bezruče Frýdek-Místek; GMK - Gymnázium Mikuláše Koperníka, Bílovec; MG - Mendelovo Gymnázium, Opava; PGJS - Polskie Gimnazjum im. Juliusza Slowackiego, Český Těšín; G - Gymnázium Sokolov; GFX - Gymnázium Františka Xavera Šaldy, Liberec
Popis dat
Data description
- Celkový počet zájemců o stipendium se oproti předcházejícímu druhému ročníku zvýšil o 31 %, celkově n=17.
- Počet uchazečů o LFS, kteří splnili všechny podmínky (přihlasil se, dodal motivační dopis a dodal certifikát) klesl oproti předcházejícímu druhému ročníku o 17 % na celkový počet n=10. Statistika dále pracuje pouze s uchazeči, kteří splnili všechny podmínky, aby se mohli ucházet o LFS.
- Ročníku 2024/25 se zúčastnilo 10 studentek a studentů z pěti SŠ, z toho 80%, n=8, žen (Tabl.2).
- Počet oceněných studentek a studentů z celkového počtu byl XX %, n=6, (Tabl.1), z tohoto počtu bylo XX %, n=X, žen (Tabl.1).
- The total number of scholarship applicants increased by 31% from the previous second year, n=17 in total. The number of LFS applicants who met all the requirements (applied, provided a cover letter, and provided a certificate) decreased by 17% from the previous second year to a total of n=10. The statistics continue to work only with applicants who met all the requirements to apply for LFS. The third year of the LFS was attended by 10 students from five high schools, of which 80%, n=8, were female (Table 2). The number of awarded students was XX%, n=X, of the total number of students (Tabl.1), of which XX%, n=X, were female (Tabl.1).

Tabl. 2 Celková statistika ročníku 2024/25 LFS
Tabl. 2 Overall stats for the 2024/25 LFS season
Výsledky celkově
- Pro získání CAE certifikátu je nutný zisk 180 a více bodů, maximální možný počet dosažených bodů je 210 podle Cambridge English Scale.
- Maximální získaný počet bodů v ročníku 2024/25 LFS byl 208. Medián dosaženého počtu bodů v ročníku 2024/25 LFS byl 201,5 bodů, mezikvartilové rozpětí 5 bodů (Tbl.2).
- 10 % (n=1) účastníků dosáhlo úrovně C1 - C, 20 % (n=2) účastníků dosáhlo úrovně C1 - B a 70 % (n=7) účastníků dosáhlo úrovně C1 - A, a tím se posunuli na jazykovou úroveň C2 (Obr.1).
- A score of 180 or more is required for the CAE certificate, with a maximum score of 210 on the Cambridge English Scale. The maximum score in 2024/25 LFS was 208. The median score was 201.5 points, with an interquartile range of 5 points (Tbl.2). 10% (n=1) of the participants achieved C1 - C, 20% (n=2) of the participants achieved C1 - B and 70% (n=7) of the participants achieved C1 - A, thus moving to language level C2 (Fig.1).

Obr. 1 Grafické znázornění jazykové úrovně dosažené v roce 2024/25 LFS
Fig. 1 Graphical representation of the language level achieved in 2024/25 LFS
Výsledky u oceněných studentů
- Maximální získaný počet bodů ve druhém ročníku LFS byl xxx. Medián dosaženého počtu bodů v aktuálním ročníku LFS byl xxx bodů, mezikvartilové rozpětí x body (Tabl.3).
- The maximum number of points obtained in the second year of the LFS was xxx. The median score in the current year of LFS was xxx points, the interquartile range was x points (Table 3).

Tabl.3 Statistika třetího ročníku LFS, odměnění studenti
Tabl.3 Statistics of the third year of LFS, rewarded students
©NF FF